یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ضريب نفوذADSL با اجراي آيين نامه تعاملي افزايش مي يابد

تیک نیوز

سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸:۰۰


مديرعامل شرکت داده گسترعصرنوين ضريب رشد اينترنت پرسرعت در کشور را بسيار مطلوب ارزيابي کرد و گفت: اجراي آيين نامه تعاملي ميان شرکت هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت در کشور و شرکت مخابرات ايران مي تواند بسياري از مشکلات موجود در اين بخش را رفع کرده و ضريب نفوذ ADSL را افزايش دهد.

وايمکس نيوز - سيد ايمان ميري در گفت و گو با خبرنگار ما به تشريح دلايل اختلاف ميان تعداد پورت هاي منصوبه ADSL با دايري هاي اين سرويس اينترنت پرسرعت و نيز تلاش شرکت هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت ADSL پرداخت و گفت: مسير حرکت ارايه سرويس ADSL در ايران با خارج از کشور متفاوت است به نحوي که طي گذشت 7 سال از ورود اينترنت پرسرعت به ايران، ضريب واگذاري خدمات بسيار متفاوت از ديگر کشورها بوده است.
وي با اشاره به ضريب رشد بسيار مطلوب اينترنت ADSL در کشور طي سه تا چهار سال اخير گفت: هم اکنون شناختي که از ADSL وجود دارد با آنچه که 7 سال پيش وجود داشت تفاوت هاي بسياري دارد.
ميري با بيان اينکه درحال حاضر مردم با اينترنت پرسرعت و کاربردهاي آن آشنا شده و نيازمند استفاده از اين سرويس هستند، گفت: هم اکنون مشاغل و افراد مختلف به اين سرويس نياز دارند چراکه شغل هاي مبتني بر اينترنت ايجاد شده و اينترنت به منبعي براي کسب درآمد افراد در هر مکان و زمان و بدون هزينه تبديل شده که اين در گذشته نبوده است.
مديرعامل شرکت داده گستر عصر نوين با تاکيد براينکه آيين نامه 97 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات که به عنوان آيين نامه تعاملي شرکت هاي PAP و مخابرات شناخته مي شود مي تواند در شرايط فعلي به افزايش ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت کمک قابل توجهي کند، گفت: در چند سال گذشته اختلاف ميان پورت هاي دايري و منصوبه به برخي موارد همچون نامتعادل بودن قيمت، ناآشنايي مردم و نبود متقاضي مربوط مي شد اما در حال حاضر و با وجود متقاضي، در برخي مراکز مخابراتي به دليل نبود امکانات، ارايه سرويس به متقاضيان غير ممکن است.

وي با بيان اينکه شرکت هاي PAP هميشه و در هر مقطعي با توجه به اقدامات انجام شده کمترين تعرفه را از متقاضيان مطالبه کرده اند اضافه کرد: هم اکنون نرخ دريافت اينترنت پرسرعت به يک چهارم قيمت آن نسبت به چند سال گذشته رسيده است و روز به روز نيز اين قيمت پايين تر مي آيد تا اين سرويس در سبد خانواده جاي گيرد. در اين مقطع، حجم تقاضا براي دريافت ADSL وجود دارد اما شرکت هاي PAP از دريافت امکانات محروم هستند و اين در حالي است که در مناطقي که متقاضي دريافت اين سرويس وجود ندارد هنوز پورت وجود دارد.
ميري با اشاره به ميزان يک ميليون و 600 هزار پورت منصوبه و حدود 960 هزار اينترنت داير شده تاکيد کرد که هم اکنون 600 هزار پورت ADSL آماده واگذاري است، اما تقاضايي براي آن وجود ندارد و اين آمار مربوط به مناطقي مي شود که PAP ها سرمايه گذاري کرده اند اما يا توانايي خريد آن وجود ندارد يا نيازي براي آن ديده نمي شود.
وي استفاده نکردن از پورت هاي منصوبه ADSL را مربوط به PAP ها ندانست و تاکيد کرد که شرکت هاي PAP وظيفه خود را براي نصب خطوط پرسرعت انجام داده و بسياري از مناطق را توسعه داده اند اما هنوز در برخي مناطق واگذاري اتفاق نيفتاده است.
رييس هيات مديره داده گستر عصر نوين با اشاره به تخفيف هايي که شرکت هاي اينترنتي براي افزايش تقاضا در اين مناطق به کاربران مي دهند، گفت: اما هنوز واگذاري در اين مناطق اتفاق نيفتاده و برعکس جاهايي که تقاضا وجود دارد در ازاي آن به شرکت ها امکانات مخابراتي داده نمي شود؛ که اين معضل مي تواند با تکيه بر مفاد آيين نامه تعاملي و واگذاري امکانات به شرکت هاي PAP حل شود و توسعه در اين بخش به تاخير نيفتد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو